OBCHODNÍ / FIREMNÍ MEDIACE
Vzhledem k dnešní rychlé době zaznamenáváme nárůst užití mediace v oblasti businessu – obchodu.
Rychlost, zachování dobrých obchodních vztahů a menší nákladovost řešení sporů jsou těmi hlavními důvody.
Vzhledem k dnešní rychlé době zaznamenáváme nárůst užití mediace v oblasti businessu – obchodu.
Rychlost, zachování dobrých obchodních vztahů a menší nákladovost řešení sporů jsou těmi hlavními důvody.
Obchodní/firemní mediace se užívá se při sporech:
ŠTĚSTÍ JE,KDYŽ JSOU VAŠE
MYŠLENKY,
SLOVA A ČINY
V SOULADU.
Mahátma Gándhí
(1869-1948)
Hlavním aspektem volby obchodní/firemní mediace je snaha o zachování dobrých obchodních vztahů mezi klienty (nedochází k dlouhodobému či absolutnímu přerušení obchodních vztahů) a mezi samotnými zaměstnanci, snaha o přijatelný výsledek v krátkém čase před autoritativním rozhodnutím soudu v čase nepředvídatelném.
Čas hraje při těchto sporech velmi významnou roli. Termíny konání mediace lze oproti jiným řízením domluvit většinou dle představ klientů.
Pokud interní jednání nejsou úspěšná, častěji než dříve přebírá svoji roli mediátor. Pokud nastala již taková situace, že strany spolu nekomunikují vůbec, může role mediátora být zejména na počátku pouze jednostranná, kdy se mediátor nejprve snaží navázat s jednou stranou kontakt a komunikaci. V případě úspěšné cesty pak mediátor pokračuje standardně, tedy vede proces samotného mediačního řízení.
Zejména v obchodní mediaci strany vítají oddělená jednání. Při nich se jednotlivé strany mohou sejít s mediátorem odděleně (během samotného procesu) a sdělit mu informace, které v průběhu mediace mají pro druhou stranu zůstat utajeny. Dle konzultace s mediátorem jsou pak pro další průběh mediace použity jen informace, které strany dovolily mediátorovi použít.